Εναλλακτική προπόνηση για τους δρομείς αντοχής

17-05-2013 / 17:10 / 1772 Αναγνώσεις,

Τα τελευτα χρόνια είναι πολύ συνηθισμένος όρος cross training, που αν προσπαθήσουμε να δώσουμε τη μετάφραση του όρου σημαίνει διασταυρωμένη προπόνηση ( μήπως με άλλα αθλήματα;)

Και τίθεται το παρακάτω ερώτημα, τι είδους προπόνηση είναι αυτή, ποιοι αθλητές την κάνουν και γιατί;

Έτσι μπορούμε να πούμε ότι είναι μια μορφή εκγύμνασης διαφορετική από αυτή που κάνει συνήθως ο κάθε αθλητής στο άθλημά του και συνηθίζεται να γίνεται από όλο και μεγαλύτερη μάζα αθλητών σε όλο και περισσότερα αθλήματα. Οι αιτίες που σπρώχνουν τους αθλητές σε άλλες μορφές άσκησης πέρα από το άθλημά τους είναι πολλές, όπως τραυματισμοί, αποκατάσταση από αυτούς, ψυχολογικοί παράγοντες, εκτόνωση από τη προπόνηση, λειτουργία των συστημάτων του οργανισμού όπως το μυϊκό και το νευρικό με διαφορετικό τρόπο, καλύτερο έλεγχο της κίνησης, κτλ.

Από αυτή τη τάση των σύγχρονων αθλητών φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείψουν και οι αθλητές των δρόμων αντοχής, και μάλιστα θα έλεγα ότι είναι από τη μερίδα των αθλητών που χρησιμοποιούν πολύ εκτεταμένα αυτό τον τρόπο εκγύμνασης.

Έτσι μετά το πέρας του μαραθώνιου της Αθήνας και για τους περισσότερους δρομείς το τέλος της αγωνιστικής σαιζόν, ήρθε η ώρα της ξεκούρασης και μιας μικρής διακοπής από τη προπόνηση. Φάση απαραίτητη για τη σωστή αποκατάσταση και ξεκούραση του οργανισμού από την επιβάρυνση που υπέστη, αυτό όμως είναι αρκετό;

Άλλες φορές είναι κι άλλες όχι, εξαρτάτε από το πόσο πιέσθηκε ο καθ’ ένας και πόσο έτοιμος ήταν για να δεχθεί αυτή τη πίεση, αλλά και τι κατάλοιπα έχει αφήσει αυτή η επιβάρυνση. Μερικές φορές αυτός ο μήνας που μεσολαβεί μέχρι να ξαναρχίσει η προπόνηση δεν είναι αρκετός, σοβαροί τραυματισμοί ή και η εξάντληση από την υπερπροσπάθεια δεν αφήνουν τους αθλητές σε μια ομαλή επανένταξη στη προπόνηση, κι εκεί ακριβώς είναι που μπορεί να βοηθήσει η cross training ή εναλλακτικές μορφές άσκησης.

Για εσάς τους δρομείς υπάρχουν πολλοί τρόποι βελτίωσης της φυσικής σας κατάστασης και μακριά από τους στίβους, προσωπικά προτείνω τη ποδηλασία, τη κολύμβηση, το aqua joking, το skating, τη κυκλική γυμναστική και τη προπόνηση με βάρη σαν τις καλύτερες μορφές άσκησης για τη βελτίωση της βασικής αντοχής, της δύναμης και της νευρομυϊκής συναρμογής με έναν διαφορετικό τρόπο που δεν επιβαρύνει το σώμα όπως αυτός του τρεξίματος.

Έτσι παρακάτω μπορείτε να δείτε έναν τρόπο για το πώς να εντάξετε άλλα αθλήματα στη προπόνηση του τρεξίματος που ίσως είδη αρχίσατε να κάνετε.

 

enalaktiko-programma

Εναλλακτική προπόνηση για τους Δρομείς Αντοχής

www.coachingservices.gr

Προπονητική ,
Top ↑

Σχετικά Άρθρα